2015年5月20日 星期三

上一輩人的財務思維

早幾日返老家食飯,兩老可能早輪股市暢旺,於是問下我買左咁耐股票,有無賺到十幾萬? 答完佢地之後,又問我依家有幾多股票同有幾多錢o係銀行? 答完之後,可能我既答案遠超佢地所想,又或者最近股市既火熱令到佢地有d擔心,就同我講千祈咪借錢,d息好貴,要用錢開聲問佢地,我就含糊地帶過借錢呢個話題。

我老豆係好典型既上一代人,不過已經比以前進步左。從前佢係連股票都唔會買,淨係識儲蓄,最多做下零儲整富咁。不過經過我一番唇舌,總算會投資下股票,當時我叫佢買股收息,不過佢個方向都係賺價為先,收息為次,咁都無所謂,因為佢係心態上調節得幾好,有耐性等比較低位先入,又唔會高追,而且買既都唔係d咩垃圾股,偶爾買貴左收下息守守下都唔洗輸,最近賣晒所有股票,埋單都叫賺左十幾萬,又再等機會先再買過。 呢十幾萬已經等於佢依家兩年既人工,如果佢好似以前咁保守,資產就唔會有增長得咁快。

雖然我老豆已經進步左,但對於借錢,佢就同好多上一輩既人一樣,覺得借錢唔係一件好事,所以先會叮囑我要用錢可以問佢地。有咁既諗法,原因係佢地一直以黎都係被灌輸負債係壞事,而從來無諗過負債如果利用得當係可以加快財務進程既工具。唔好話上一代,就算我呢一代人,都有唔少重係keep住呢種思維。由於呢種思維已經植根左o係我老豆既腦海已經超過半世人,所以我都無將自己揹住幾十萬既債話俾佢知,而且亦都無諗過改變佢呢種思維,反正佢已經錯過左佢最住借貸投資既時代,而現在投資亦略有回報,對佢地兩老黎講已經相當滿足,就維持現狀就好了。不過我自己就會吼住有冇抵既借貸機會,從而加快財務既進程。

9 則留言:

  1. 我想起碼90%人也對「負債」有壞的印象。但適時借貸的確可以大大加速財務自由的步伐,我也在留意有沒有好的低息借貸機會。

    同樣,家母在4月時見股市大漲,也同樣對我說假如我需要資金,也可以向她借。不過那是她老人家用來養老的資金,所以我無論如何我也不會牽扯到她那裏。
    當然若有任何借貸,也不會告訴她,因為她一定以為我大難臨頭,每天都寢食不安。

    回覆刪除
    回覆
    1. 雲地兄,我同你既諗法差唔多,
      除非真係極端情況,否則都唔會用到兩老既錢。
      最近股市升左唔少,借貸投資就要留心多d。

      刪除
  2. 各人都對借貸的定義有所不同, 加上好為人師, 所以點都會話兩句

    回覆刪除
    回覆
    1. 上一代人對借貸既概念都係唔好,所以先會勸勉下一代唔好借錢。

      刪除
  3. 買入時機緊要過貸款息口。小心為上(我借得勁過你,過來人心得)。
    原來你屋企人仲好後生,真幸福!老人家唔會借錢,因為還款力唔高及青春有限,一係就係諗住借左唔還。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都同意70後兄所講,買入時機緊要d。
      最近股市升左唔少,或者未必係最佳既時機,不過如果息口低,借黎做備用現金等機會都未嘗不可,或者黑天鵝聽日或者唔知幾時會出現,到時手頭有現金先可以入到貨。
      其實兩老年紀都唔輕,不過叫健康,做下野有d世藝咁。

      刪除
  4. 佢地唔知好D,勉得佢地擔心
    借貸只不過係放大賺蝕幅度,首要係賺先有用,依家已經過左最佳借貸時機
    借錢的確唔係好多人接受到

    回覆刪除
    回覆

    1. 我都唔會俾佢地知,你知老人家架啦,實擔心死。
      依家股市升左唔少,借錢投資真係咁之前咁易。不過如果夠平,我都會再借做備用現金。

      刪除
  5. 我都唔會俾佢地知,你知老人家架啦,實擔心死。
    依家股市升左唔少,借錢投資真係咁之前咁易。不過如果夠平,我都會再借做備用現金。

    回覆刪除