2015年12月11日 星期五

價值投資既迷思

最近搵到流星兄既blog,入面既內容相當合我胃口,當中有一系列關於股息既迷思既文章,絕對值得一看。雖然流星兄對股息既睇法同我係有所出入,佢認為股息只係左袋入右袋,派股息呢件事對投資者係唔會帶黎額外既回報,表面上的確係咁,但我就認為實派股息實際上對投資係有更深入既回報。不過呢個唔係想討論既野,而係流星兄o係呢系列既文章提到一個核心,就係投資股票既回報從來都係股價變動+股息收入,缺一不是全貌,呢一點,或者以前既我未必認同,但隨住投資資歷既增加,自己亦都開始有咁既諗法,所以當睇到呢一系列既文章,就有種他鄉遇故知既感覺。

對於我地呢d以財務自由為目標既投資者,更加應該要睇呢幾篇文章,小心跌入偽價值投資既陷阱。由於唔少人以現金流為首要目標,往往買入一隻自以為有價值既股票o係度收息,之後就算股價係咁跌,都重不停同自己講係價值投資,唔需理會股價短暫波動,長線先反映到覆利既威力。當然,無人知自己既買入價係咪最低位,亦無人可以確保買左唔會再跌,但如果股價跌到太離譜,就唔可以再以之前既藉口自欺欺人,必須承認自己出錯,檢討出錯既原因,睇下到底係入市時機唔岩定睇錯股什至係其他原因,從而避免下次出錯或者越踩越深。

可能有人會話就算股價跌好多,只要有價值,長線必定會反映出黎,咁講的確無錯,不過大前提係要你無買錯股,但到底要幾時先反映到出黎,就等於幾時係低位一樣無人知。但有一樣可以肯定既,就係賬面既嚴重虧損,以及失去既其他投資機會。



8 則留言:

  1. 我不太認同 股價+股息 應是最關心
    我重視價值,股息,股價。
    打過比喻,如果一隻股狂颷升,情況相反,處於情緒狂熱時,怎至偏離價值,價值投資者肯定不會認為升得有道理,確認自己是對的,甚至再增持。
    我圍繞價值為核心,了解企業的產業結構,競爭力更重要。

    回覆刪除
    回覆
    1. 認唔認同其實無所謂,
      因為唔同人對投資都有自己既睇法,
      什至自己o係唔同時期對投資既睇法都有可能唔同。

      刪除
  2. 重點是你認為有價值的理據充不充分,另外有價值不代表以任何價格買入都適合。
    題外話,不用太強調"價值投資",我們做的就是投資,看的就是最基本的業績。

    回覆刪除
    回覆
    1. 的確無需要強調"價值投資",
      太強調只會令自己眼光縮窄。

      刪除
  3. 股價跌一係營運出了問題, 二係大環境經濟出了問題, 三係炒家股
    是但一樣都增加了投資風險

    價唔價值投資唔係問題, 以為自己在投資先至係問題

    回覆刪除
    回覆
    1. 所以要小心跌入流星兄所講既"偽價值投資"裏面

      刪除
  4. 不信價投的經過....
    抵買咪得, 抵買又唔一定關價值事...

    回覆刪除