2015年6月2日 星期二

與後生同事吹水看年輕人既想法

上個禮拜拍開個入職一年左右既年輕同事一齊做野,做野之餘都有吹下水,傾過下買股票同埋養車既話題,從中或多或少亦都睇到後生仔既諗法。當然,由一個人既睇法就擴大至所有年輕人既想法,比依家所謂既民調更加唔科學,如果呢到有後生仔睇到,記得睇完就算,千祈咪對號入座。

話說o固日無啦啦講開股票,於是問下個後生仔有無買股票,佢話早排入左隻內房股,依家蝕緊錢,我見早排市況咁好,佢竟然都要輸錢,我問佢輸左幾多,原來幾千蚊,問埋佢買入既數額,大幾蝕左十個%左右,跟住再問下佢買左o固隻咩股,佢講o固隻,我就唔識,不過呢個唔係問題,股票何其多,我唔知都唔等於d咩,我於是問佢點解會買,佢答我睇左呢隻股票好耐,次次升到某個位,之後又會跌返去某個位,來來回回好多次,所以早排見佢跌返去某個位,於是買入。之後我再問佢點解咁多隻股票入面佢會留意到呢隻股票,佢話因為佢老豆有買開。問多兩問,似乎佢都講唔到點解買入,最尾就話自己黑,帳面賺過千幾二千蚊無賣,之後就係咁跌,人黑真係無計。我心諗佢只係貪o固一萬幾千,我收息唔止之餘,又唔使好似佢咁大心理壓力,跟住我就同佢講自己買股既目標係收息,但講無幾句見佢無咩反應,對牛彈琴,都係慳返啖氣。
到底有幾多年輕人好似我呢位同事咁買股? 買入懵查查,贏輸就睇彩數,試問長線又點會贏?

講完股票,知道佢最近買左車,於是又傾o下。我問佢養架車要幾錢,原來佔佢人工成1/4,計埋俾家用屋企,日常洗費,剩低既都係有限數,儲極有限。我話養車咁貴為咩買車,佢話鍾意玩車,襯依家後生無咩負擔咪玩,遲下有負擔就無得玩。我相信呢個諗法,應該都係時下唔少後生仔既諗法。我同佢講,車我未必唔玩,不過會等遲下先,但我相信佢唔會理解點解我會咁做,因為由佢所講既概念,就知佢無好好管理自己財務既概念,而之前同佢講收息亦聽唔入耳,更加難同佢講先買入資產後消費呢個理念。

慶幸自己年輕既時候無好似呢位同事既諗法,否則自己都唔會踏上財務自由之路,雖然離成功仍有萬丈遠,但總算起左步,希望有一日會達到終點啦!

11 則留言:

  1. 言兄,我都係誤打誤撞上年年尾先明白到買股收息重要,之前行左好多冤枉路,今年就踏30而立之年,希望係天命之年可以踏上財務自由之路~~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 山財兄,條路係長,不過行岩路最終都會到終點既。如果食到一兩轉大好境,重會行快好多。

      刪除
  2. 哈哈
    好多人覺得個社會要俾機會佢地
    實際上就係機會黎到佢地都睇唔到, 仲要無能力要

    回覆刪除
    回覆
    1. 依家向上流係唔易,不過如果就咁放棄,永遠都無財務自由既機會啦!

      刪除
  3. d人成日話「爆升please」,我就覺得最岩聽ge應該係「收息please」!

    言兄你話你個case得1個年輕人唔夠科學,我身邊十個後生仔有9個都係咁,前幾日仲同個朋友激烈討論完,搞到我死左好多腦細胞。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我就希望爆升同收息可以同步進行,爆升完摸馬再收息,之後咁上下爆升摸馬再收息。不過如果真係咁易就好啦!
      有時話不投機就無謂激辯,免傷感情。

      刪除
  4. 言兄,小弟27歲 尚算一位年輕人 我都慶幸自己在此年紀能認識各財自blogger以及正確的投資理念 現完全沒有言兄上述的年輕人想法 同大部份年輕人理財投資態度愈行愈遠

    回覆刪除
    回覆
    1. Alex,當你努力得咁上下時間,
      更會感覺到同其他人既想法同你唔一樣,
      如果到時略有小成既話,
      呢種孤獨感不知幾正。Haha

      刪除
    2. 好期待呢種孤獨感。你同事既想法令我想起《月入三萬的香港人》的主角同《富爸爸,窮爸爸》秉講既窮人現金流。

      刪除
  5. 我以前買股都係咁嫁
    以收息為主,好似要開在窺咁先識,唔理你年紀多大
    同公司同事講收息收到出糧咁,都冇乜反應,講完兩句都費時再講

    回覆刪除
    回覆
    1. ww兄,
      你開左曉今年咪開始收成lor。
      其實有時真係好難同佢地講,佢地總會搵d野黎反對你,所以唔岩傾既,我就唔再講。

      刪除