2015年2月2日 星期一

負債累累(ii)

上回講到又問銀行借多筆錢,計埋新借呢筆,依家手頭上既總欠款,大約係兩年兩個月既人工,而月供款佔我既人工2/3左右,計埋每個月既開支同俾老婆既家用,其實份糧係唔夠使,入不敷支。就咁睇,似乎真係唔多掂,如果係做按揭買樓既話,直頭過唔到壓力測試添。不過我既財政狀況係咪真係表面咁壞?? 咁我又唔覺得wow。

雖然份人工唔夠洗,不過如果計埋股息收入,又唔係咁講。如果以依家手頭上持有既股票,再以一個好保守既預估,只要將一半多dd既股息撥入日常支出就已經夠洗有突。而且,依家只係用左20%多d既借貸資金,剩餘既資金適時會再投入,到時保守預期只要將四成股息撥入日常支出就已經夠用。所以就算股息收益連咁保守既預估都達唔到,只要減派幅度唔多過一半,入息加股息都都唔會變成負數。

之但係,就算係保守既估算都好,都有機會有更差既情況發生,自己亦都有預期過更壞既情況發生,就係持有既股票唔派息。到時無左股息既補貼,就真係每個月都係唔夠錢洗,較好既情況係剩餘既資金無投入市場,咁都係慢慢還返俾銀行,當蝕息。面最壞既情況係所有資金已經買晒股票但又一毫子息都無得收,個個月負數,不過就算遇到呢個情況,都會捱得過。首先,依家俾老婆既家用,其實同預期股息補貼開支既金額相若,話就話係家用,但事實屋企大部份開支好似租水電媒係我俾,另外行街食飯多數都係我出,老婆偶爾先俾返一次半次,所以係似零用多過家用,到時情況真係咁惡劣既話唯有老婆幫幫手,唯有將俾佢既零用幫補下。其次住緊既地方係老婆屋企人,租金平過出面,亦唔擔心會大幅加租,所以支出方面應該都可以係控制之內。而o係艱難既情況,最重要係確保收入,呢方面更加唔係問題,我份工唔會大富大貴,飛黃騰達,但相對穩定非常,唔出大錯應該一直有得撈,亦絕對唔會好似亞視咁拖糧,收入相當平穩。
而呢個完全無息收既情況,我認為出現既機會真係好微。

可能有人會覺得無咁大個頭唔好戴咁大頂帽,無咁高人工唔好借咁多錢,不過衡量過承擔得到,我又唔認為負擔真係好似表面咁大。不過唔同人唔同背景,借之前自己真係要諗清諗楚,千祈咪人借幾多你又跟住借幾多。

16 則留言:

  1. 純綷感覺, 希望唔會得罪。
    如果是以股票資產增值為第一目標的話塘人就唔怕要咁樣借, 炒夠搵夠就還錢走人。
    但如果是以儲股收息為目標的話這個計劃既唯一缺點是大跌市而導致資不抵債。
    蝕錢可能係小事, 心理負擔和家人埋怨(蝕錢)反而是大件事。

    參考來源:2009年的塘人

    回覆刪除
    回覆
    1. 塘人兄,如果你將我手頭上既股票想像成一間細細價樓,股息就係租金,只不過我供既年期較短。你有買開樓收租,倘若樓價跌但keep住有租收,其實同股市跌繼續有息收差唔多情況,而且我已經諗過最壞係一毫子息收唔到既情況都會捱得到,所以應該無問題既。

      刪除
    2. 咁樣以戰養戰其實好安全.

      刪除
    3. 塘人的意思是想說借來的錢放賭枱太耐很危險,尤其是近年來港股已經升了很多,而且慣性思維就是借了錢唔立即入市會蝕息很笨實;始終股票的賺錢定律就是低買高賣(沽空就高賣低買)。不過都係個句,感想而已,並無覺得其他意見不對之意:)

      刪除
    4. 70後兄,最壞既情況我都有預期過,就算有危機都可以接受到。
      塘人兄,你講既慣性思維的確要留意,我以前都經歷過,要克服呢種思維真係有難度。港股係升左唔少,但當中仍有唔少心水股我係覺得值得持有,就算現價買都有5-6厘息。

      刪除
  2. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  3. 數…都係自己先計得最清楚!

    回覆刪除
    回覆
    1. 見習兄,閉在好多人對自己既財政都唔清唔楚。

      刪除
  4. 我上年都係要計埋股息,先夠日常開支,今年應該有錢凈
    借錢買收息股,我真係當借錢買樓收租咁睇,最衰就係冇樓按咁低息同年期唔夠長,同借得唔多

    回覆刪除
    回覆
    1. ww兄,你上年既情況同我今年既差唔多,不過計埋股息先夠日常開支,真係做多少少壞既預期先得。

      刪除
    2. 點解樓按可以做低息和借得多D? 因為銀行唔會咁蠢, 當然計過條數樓的安全性, 所以買收息股不夠買樓收租穩健, 當然也要睇買時的 timing :)

      刪除
  5. 唔派息的話, 可以SHORT CALL 佢一年. 收權金當股息.

    回覆刪除
    回覆
    1. 仲未聽到言兄有裝備到這項絕技:)

      刪除
    2. 期權我真係唔多熟,我淨係以前sp過中國銀行。
      其實咁樣sc一年可以收到幾多權金左右?

      刪除
    3. http://www.hkex.com.hk/chi/ddp/Market_Summary_C.asp?MarketId=4

      慢慢睇

      刪除