2014年9月15日 星期一

與一位後輩閒談

原來唔經唔覺,已經o係呢行做左十一年幾,未至於係老屎忽,不過都叫有d資歷咁啦!對於d後輩,我都樂意提點下,始終佢o地賴野,我o地都有可能要執手尾,再者佢地做唔到野,咪又係我o地做。

最近拍開個做左三四年既後輩,佢做野都幾有交帶,又上心,對份工都重有相當熱誠。我呢份工話難做又未至於,不過有好多地方要注意既野,需要經驗積累所得既技巧。難得有唔錯既後輩,拍佢既時候我不時同佢分享下做野既小技巧。

除左工作既話題,亦都有講下私人野。知道佢黎緊會結婚,講開住既問題,知道佢o岩o岩買左樓,觀塘舊區,450尺,六樓,成四十幾年樓,要成380萬。佢俾三成首期,之後月供萬一多d。求其計下,首期都要百二萬,已經未計其他洗費,佢話屋企人幫佢五十萬,另外就係佢同未來老婆攪掂。雖然話屋企人幫手,但四年左右已經儲到唔少,冇好似依家d後生咁洗腳唔抹腳,我都有讚佢。

如果睇返尺價,相對其他樓,好似幾抵咁。不過咁,成四十幾年樓,供廿五年,到供完已經成六十幾年樓,當中大大小小既維修費,每月供款管理費加差餉,其實有排計。當然,我都明自住係有實際需要,如其租樓幫人供,不如自己做業主。呢方面我係理解,我自己都係過來人,自己結婚已經年半有多,如果唔係老婆屋企平租俾我o地,而係出去租,已經供左廿幾萬啦!而且呢段時間,樓價又升左浸,計埋唔止廿幾萬,所以我真係唔夠膽講話佢買樓係錯。

聽到咁既情況,真係幾感慨下。自己好彩,可以有平租既地方,唔使挨貴租又唔使o係高樓價之下因為住屋需要而勉強買樓。而後輩有屋企人幫忙,亦都比唔少人幸福,但係咪真係好事,都要待時間黎証明。佢依家供緊萬一/二蚊,如果將屋企人幫忙既五十萬攤返開廿五年還,每個月又要俾多千幾銀,加埋差餉管理費,每個月淨係投放o係間成幾十年既樓已經要萬四/五蚊,未計可能將來會加息,雖然屋企人未必要佢還。但樓價去到咁唔合理既程度,屋企人幫手俾部份首期入事,到頭黎是福是禍,真係無人知曉。睇得通既,我都唔使咁苦惱啦!

6 則留言:

  1. 無疑在香港,住屋是一大問題,然而又不用把大部份集中力都放到住屋上去,其他個人發展也很重要,我想這位「後輩」跟你討論過會有所得著。

    八掛想知道你做哪行業呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 個人發展當然重要,但o係咁既時勢買左樓,某程度可能束縛左個人既發展,因為負擔大左咁多,想出去闖都變得避忌得多,最尾可能只得留o係本行,而我o固行發展極有限。

      我做o固行吃力不討好,不過勝在安定。有機會私下話你知。

      刪除
  2. 自己俾得起就唔駛人幫啦, 俾唔起要人幫時就會好怕有金錢上的是非:)

    回覆刪除
    回覆
    1. 講真依家香港既樓價,對年輕一輩真係有d難度。
      所以有屋企人幫手,真係輕鬆唔少,
      不過我都睇過塘人兄屋企人既麻煩野。

      刪除
  3. 可能賺價又賺住呢!! 供完二十年就係自己.
    正因生命無TAKE 2, 佢係計唔到如果唔供咁多係樓, 留番黎投資回報會如何.
    對佢黎講, 係一個HAPPY ENDING

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁又真係唔知啦!
      可能真係賺價又賺住都唔奇,
      所以我都冇話佢買樓係錯。
      只不過有d感慨姐

      刪除